Groevie Gospel: Gooi je handen in de lucht en swing mee. Amen!

The Blessed Name Of God van The Brooklyn Allstars

The Brooklyn Allstars is een mannelijke gospelgroep die sinds 1950 optreedt. Aanvankelijk verliep hun carrière niet voorspoedig. Ze hadden te weinig geld om te toeren, reisden ze vaak naar optredens in één auto en waren voor eten en onderdak afhankelijk waren van de gastvrijheid van kerkgangers, omdat ze niet in restaurants en motels konden verblijven. 

The Brooklyn Allstars

The Brooklyn Allstars

In de jaren '60 ging het een stuk beter en groeiden The Brooklyn Allstars uit tot een veelgevraagde gospelact. Tussen 1971 en 1978 werden ze jaarlijks uitgeroepen tot de nummer één gospelgroep in de VS. Hun bestverkopende hits zijn When I Stood on the Banks of Jordan en He Touched Me and Made Me Whole. Die platen werden uitgegeven op Jewel label.

Too Close To Heaven

Ik heb gekozen voor een nummer van het album Too Close To Heaven uit 1972. Dat komt omdat ik de hoes van dit album echt geweldig vind. 


En het beste nummer van dit album is naar mijn mening, de track  The Blessed Name Of God. Lekker uptempo old school gospel met een stevige baslijn en die zware indrukwekkende stemmen.

Artiest: The Brooklyn Allstars
Album: Too Close To Heaven
Jaar: 1972
Genre: Soul
Label: Nashboro

Nieuwer Ouder